Zuid-Engeland

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Hoi,
Ik plan na lang wikken en wegen een motortrip naar Zuid-Engeland, samen met mijn zoon van 12. Heb de ferry van Calais naar Dover al geboekt. Heeft er iemand ervaring met het logeren daar? Moet dit op voorhand geboekt worden, of kan je ter plaatse zien? We vertrekken op 30/06 naar Dover en komen terug op 09/07. En ook interessante zaken om te bezoeken voor een 12 jarige. Route tips ook altijd welkom! Ik kijk er alvast naar uit, 😉

nightmare

Die hard MF'er
4 dec 2010
470
2
59
Winterswijk
Voor twee personen hoef je niet op voorhand te boeken.
Ik zoek altijd via booking.com aan het eind van de middag waar er plaats is.

GorilaZz

Hoi
15 feb 2003
31.428
62
Zandvoort (Noord Holland)
booking app op de telefoon werkt prima. Om een uur of vier een terrasje pakken en kijken waar je slaapt.
Voor de boot reis terug konden we gewoon eentje eerder pakken, zonder extra kosten.

Wat wil je zoon zien, stoom treinen of motors?

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Oké, bedankt. Ik heb al b en b's vastgelegd via booking.com, maar allemaal met gratis annulatie. Nu ga ik de trip verder plannen. Hier ongeveer de trip Dover- Folkestone - Worthing - Christchurch - Exmouth - Totnes - Penzance - Glastonbury - Croydon - Dover. Motor museum ja dat is wel een goede tip! :t

Laatst bewerkt:

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Dat is ongeveer 150 km per dag van punt A naar punt B. Mij leek dat voldoende, als we nog wat zaken onderweg willen zien, of eventjes stoppen aan een strandje enz.. Ook omdat hij het nog niet gewoon is om op de motor te zitten. En het dan rustig aan te doen.

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Heeft er hier ook iemand ervaring met met de motorfiets door Londen rijden en daar parkeren? Het schijnt daar vrij toegankelijk te zijn voor motorfietsen en je zou er ook op aangegeven plaatsen gratis kunnen parkeren.

Mister Vogezen

Prov Antwerpen.
14 jan 2019
851
782
Prov Antwerpen
Dat is ongeveer 150 km per dag van punt A naar punt B. Mij leek dat voldoende, als we nog wat zaken onderweg willen zien, of eventjes stoppen aan een strandje enz.. Ook omdat hij het nog niet gewoon is om op de motor te zitten. En het dan rustig aan te doen.
150 Km of miles , is een groot verschil.

350-v-twin

Die hard MF'er
12 aug 2004
491
16
den haag
Bezoek site
In London mag je bijna nergens parkeren, vanwege de dubbele doorgetrokken gele streep langs de stoep. Op sommige plekken zijn er parkeerplaatsen voor motoren die je dan haaks ten opzichte van het trottoir moet parkeren. Nooit op de stoep gaan staan: dat mag absoluut niet.

Ik meen dat motorfietsen van vóór 2006 het centrum niet meer in mogen, maar dat moet je even navragen (ANWB of andere club?) of googelen.

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Oké, ik was er verkeerdelijk vanuit gegaan dat er niet gestolen zou worden, omdat het een eiland is en de dieven nergens heen kunnen, :) maar ja, ik zal toch maar mijn kettingslot meenemen. Het is immers een nieuwe motor van dit jaar. Ja overal waar ik ga logeren is er parkeerplaats op het domein, behalve op de laatste plaats,in croydon bij Londen. Dat zou op de straat moeten . Maar ik heb op googlemaps gezien dat er daar wel lantaarnpalen zijn en ook een stoep van de b en b zelf, waar er een klein paaltje staat. Misschien dat ik dan vandaar uit wel de metro neem naar Londen. Dat is dan met een iets geruster hart.

JorisK

MF veteraan
Donateur
16 jan 2005
5.347
101
38
Bergen op Zoom
www.kemperman.nl
Ik was er afgelopen jaar nog :)

1402947

Foto is geschoten bij Lynton, ik raad je aan daar de kustwegen te pakken, is prachtig rijden! :)

En ja: plek genoeg daaro, gewoon booking.com oid gebruiken, je hebt altijd plek.

• Like
Waarderingen: Painter

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Ik was er afgelopen jaar nog :)

Bekijk bijlage 1402947

Foto is geschoten bij Lynton, ik raad je aan daar de kustwegen te pakken, is prachtig rijden! :)

En ja: plek genoeg daaro, gewoon booking.com oid gebruiken, je hebt altijd plek.
Ja, daar ga ik zeker ook langs. Ik heb alles nu uitgestippeld. Maar omdat de wegen er nogal kronkelen heb ik de afstanden wat onderschat. Het zouden toch 200 km per dag worden. Is dat te doen? Kan je er een beetje doorrijden?

Laatst bewerkt:

JorisK

MF veteraan
Donateur
16 jan 2005
5.347
101
38
Bergen op Zoom
www.kemperman.nl
Ja, daar ga ik zeker ook langs. Ik heb alles nu uitgestippeld. Maar omdat de wegen er nogal kronkelen heb ik de afstanden wat onderschat. Het zouden toch 200 km per dag worden. Is dat te doen? Kan je er een beetje doorrijden?
Ohja zeker. Let wel op dat het rondom 'Lands end' vaak vrij druk is (toerisme).

In mijn handtekening staat een stukje verfilmd van daar rijden (drie kwart doorspoelen, eerste gedeelte is schotland en ierland)

• Like

System32

MF'er
21 nov 2017
119
29
België
2 weken geleden met de auto geweest. Winchester is idd gezellige stad!

Ik heb er met de auto geen autostrades gedaan. Dus enkel de "kronkel" wegen. Je mag er vaak 100km/h (60miles). Kom je aan een dorp dan wordt het 40miles en in het centrum 30 of 20 miles.

De kronkelwegen zijn in zeer goede staat en zien er de max uit om met de motor te doen (staat op de planning). Wel opletten want soms zijn ze heel kronkelig.

• Like

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Ohja zeker. Let wel op dat het rondom 'Lands end' vaak vrij druk is (toerisme).

In mijn handtekening staat een stukje verfilmd van daar rijden (drie kwart doorspoelen, eerste gedeelte is schotland en ierland)
Mooi filmpje hoor! Heb zojuist ook een go pro aangeschaft maar moet het nog uitdokteren hoe dat werkt met de app. Je kan deze ook met spraakcommando’s bedienen. Eventueel ook aan de hem bevestigen met 3 M tape. Heb jij daar ervaring mee? Is dat stevig genoeg?
Ah ja en de ferry, moet je je daarvoor eerst ergens aanmelden met deze bevestiging? Of wijst zich dat wel uit?
Gr M

JorisK

MF veteraan
Donateur
16 jan 2005
5.347
101
38
Bergen op Zoom
www.kemperman.nl
Mooi filmpje hoor! Heb zojuist ook een go pro aangeschaft maar moet het nog uitdokteren hoe dat werkt met de app. Je kan deze ook met spraakcommando’s bedienen. Eventueel ook aan de hem bevestigen met 3 M tape. Heb jij daar ervaring mee? Is dat stevig genoeg?
Ah ja en de ferry, moet je je daarvoor eerst ergens aanmelden met deze bevestiging? Of wijst zich dat wel uit?
Gr M
Nee ze zetten hem helemaal voor jou vast, jij hoeft niks te doen. En ja, die 3M tape is sterker dan je denkt (mijn camera zit ook enkel met tape vast)

• Like