Suzuki 6-11 "sleeper"

slonzebons

M-er F-er !!
13 jun 2009
978
463
51
Rheden
Waar rijd een 1100 standaard mee? 14:48.. klinkt echt heel erg kort!
Als ik me goed herinner was dat bij mijn '93er GSXR1100W een verhouding van 17:42, en ik weet ook nog dat ik met 13:53 reed. :+ Ding ging niet sneller dan 225 meer ofzo.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Wou graag 15/52 maar diverse merken leveren niet groter dan 48 voor mijn wielen vandaar deze verhouding gekozen. Had 15/45 om te testen maar dat is veel te zwaar vandaar.

Heb ook mn fraaie shock binnen en heel blij mee. Met alle toelichting en uitleg overtuigd voor mijn doen een verrekt chique ding te hebben. Nu ook duidelijk waarom de rf veer niet werkt (terwijl velen zo beweren), daar zit een 90 kg veer op en de gsx600/750f heeft een 130 kg veer. Onbelast is die nu wat lager uiteraard maar met mij erop gok ik hoger te zitten dan met de rf veer het geval is. Mocht de veer nog te slap zijn dan kan er nog een zwaardere op of de voorspanning opschroeven om mee te beginnen. 👍
 
  • Like
Waarderingen: Enrico en Loki

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.809
387
50
wezemaal
eindverhoudingen vegelijken met andere modellen is nutteloos zonder primaire vertanding en bak-verhoudingen
 

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.619
77
Goes
Bezoek site
Tandje minder voor is wel lekker, als het niet teveel in de kettingeleider zaagt! Weegt vast ook een stuk minder dan een 1100r als ie klaar is?
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
eindverhoudingen vegelijken met andere modellen is nutteloos zonder primaire vertanding en bak-verhoudingen
Dat is mij gebleken. De 600 heeft standaard 14/45, ik dacht dan mag die 1100 wel 1 tandje meer van voren maar dat was te kort door de bocht. Ik benader met 14/48 de originele 1100f verhouding redelijk en gok daarmee goed te zitten.

Loki: 1100f frame en brug zijn loeizwaar dat is niet vergelijkbaar meer.

Nieuwe schokbreker erin, onbelast iets lager, belast hoger. Heerlijk stug en dik ding; top!

20190518_212343.jpg

20190518_212750.jpg
 
  • Like
  • Love
Waarderingen: Dutch en Deeffox

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Tandje minder voor is wel lekker, als het niet teveel in de kettingeleider zaagt! Weegt vast ook een stuk minder dan een 1100r als ie klaar is?
Lees nu beter dat je 1100r schreef terwijl ik 1100f las. Ik heb geen benul.

Zagen in de kettinggeleider zal meevallen aangezien ik een groter achtertandwiel heb dan een originele 600f. Trekkracht heeft mijn prioriteit. Zo reed ik vandaag met mijn originele 1100f. Dik over de 200, nog lang niet in de begrenzer en nog een versnelling over. Leuk als toerfiets dat die zo rustig loopt maar bij de 6/11 graag wat meer pit. Ding hoeft geen 250+ te lopen, dat rijd ik toch niet. :)
 
  • Like
Waarderingen: Loki

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.619
77
Goes
Bezoek site
Snap m helemaal! Voor dezelfde 'go' veel minder gas nodig, pakt lekkerder op.. 6e versnelling komt ook nog eens aan bod enzo. +5 achter op de TL, bevalt super!

Zo'n preload versteller werkt trouwens ook mooi, veel netter dan zo'n C-sleutel!
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Snap m helemaal! Voor dezelfde 'go' veel minder gas nodig, pakt lekkerder op.. 6e versnelling komt ook nog eens aan bod enzo. +5 achter op de TL, bevalt super!
1100 heeft een 5 bak ;)

Maar las elders eveneens dezelfde verhouding dus zo vreemd was het idee niet ondanks dat een handvol dat wel vinden ;)

The stock 750 sprockets gear the 1127 motor for 185mph. 14/48 is good for 153mph and really makes the package work.

Hard zat dus voor mij op de openbare weg :)

20190521_160608.jpg

Koeler besteld en onderweg dat ik die mooi passend kan maken :)
 
  • Like
Waarderingen: Loki

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Ik weet niet of je het je bewust bent, maar de 6-versnellingsbak van de GSX-750F past 1 op 1 in het 1100F motorblok.

grtz,

Cees
Jep weet ik maar ben zelf niet dermate technisch onderlegd om dat te realiseren ;)

Daarnaast ook elders een discussie gelezen dat het dubieus blijft of dit kwalitatief een enorme verbetering is :)
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Koelertje lijkt goed

20190608_232504.jpg

20190608_233717.jpg

Voor de oplettende kijker, de kit aan de zijkant voorkomt dat die pijpjes kunnen gaan rammelen. ;)
 
  • Like
Waarderingen: Loki

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.619
77
Goes
Bezoek site
Die pijpjes horen precies klem te zitten toch, om het buigen van de oortjes tegen te gaan? Met je mooie, dikke aluminium platen misschien geen buisjes meer nodig..
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
In theorie wel natuurlijk maar bij deze koeler zitten die onderste oortjes in een minimale hoek omhoog ipv evenwijdig met de onderkant. De buisjes zitten er daarom meer voor de sier omheen dat je niet tegen het draadeind aankijkt. Zodoende pasten mijn perfect op maat gebeunde buisjes ook niet, wel tussen de uiteinden maar te kort voor op de juiste plek waar de gaten zitten. Juiste lengte kreeg ik er niet tussen dus buisjes verder ingekort met aan beide kanten een ringetje. Nu kost mij dit als perfectionist wat moeite om te accepteren maar ach, beetje kit ter camouflage. Valt straks weg achter de kuip en vergeleken bij mijn andere motoren is dit nog steeds een heel net pareltje. Sommige maken de platen gewoon met boutjes vast aan die oren maar ik heb liever die stukken draadeind om er 1 geheel van te maken. :)

Van die scheve oortjes zie je ook op de foto van de losse koeler. Ik wou hier niet aan gaan buigen zodoende voor bovenstaand verhaal gekozen. Ding zit erop, rondom in rubbers dus prima. Staat iets schuiner dan de bedoeling maar vermoed dat dit qua werking weinig verschil maakt. Moet ook een beetje passen op het frame e.d. ;)
 
  • Like
Waarderingen: Loki

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Ik bestel 2 andere koppelingen. Wellicht zou 120 graden passen maar op de gok tja... ik speel op safe met 90 graden dan past het geheid.

Koeler omdraaien kan altijd maar wel wat werk gehad aan de montage met die hoekprofielen met slijptol, boormachien en vijl. Ding zit verder prima kwam alleen met de onderste kroonplaat tegen die koppeling aan en gehalveerde stuuruitslag. Had geen benul hoe groot die dingen waren en nam aan dat ze mooi aan de zijkant zouden passen maar helaas, komt goed :)
 

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.619
77
Goes
Bezoek site
Met 120 graden en dan richting het frame, dat is toch wel een idee? Misschien een stukje (koper) buis buigen naar de verkrijgbare bochten? Zou zelf de leiding niet tussen de uitlaat door laten lopen, als dat de bewegingsvrijheid beperkt als 1 van de 2 los moeten.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Je hebt mn creativiteit gestimuleerd, heb de koppeling redelijk op schaal uitgeprint en bekeken hoe die uit komt; niet onaardig

20190619_211404.jpg

De slang is behoorlijk flexibel maar liever zo recht mogelijk natuurlijk :)

Wil de slangen ook buiten langs het frame maar had het gewoon verkeerd ingeschat en ook besteld dus.
 
  • Like
Waarderingen: Loki

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.652
529
Met 120 graden
Dat past royaler dan hoe ik het inschatte,super dus!

20190625_193234.jpg

Bedacht met een klemmetje op het onderste subframe en hou de slangen wat ruim aan. Mocht de knelfitting lekken dan kan ik m nog wat inkorten ;)

20190625_193251.jpg

Ook vandaag nette remschijven opgehaald, zo netjes dat ik wijk van het matzwart en ga voor fout goud 😁

20190625_192708.jpg

Eerder van het weekeinde al de zaag in het spatbordje gezet. Met de klauwtjes erop, lijkt dat zo:

20190625_190431.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Tomcat_, Loki en Deeffox