Fake news? Artikel De Standaard

Dryhte

MF'er
28 jan 2016
62
13
Gent
'Die opmerkelijke vaststelling staat in een nieuwe studie die een consortium van zeven onafhankelijke onderzoeksbureaus, waaronder het Nederlandse CE Delft, voor de Europese Commissie heeft gemaakt. Brussel wil het principe dat ‘de vervuiler betaalt’ (nog) sterker laten doorwegen in haar toekomstige transportstrategie. Daarom wou de Commissie in kaart brengen wat de belangrijkste transportmodi – te land, ter zee en in de lucht – kosten en in welke mate de gebruiker zelf opdraait voor de kostprijs van zijn verplaatsingen'
Ja, in mijn spoiler had ik het hele artikel al gequote...

Motor-Timothy

MF veteraan
3 sep 2016
1.225
123
Is weer van die sensatie journalistiek. Een integer verhaal schrijven zit blijkbaar niet meer in het kennispakket dat ze geleerd krijgen bij hun opleidingen.

Ik bedoel hoe maak je van:

"...waarvan het leeuwendeel (625 miljard) door het wegtransport wordt veroorzaakt. *snip*... Dat motorrijders daarvan een relatief groot deel voor hun rekening nemen (41 miljard euro), is opvallend, want ze dragen niet bij tot files"

het volgende: "Aan de files dragen ze niet bij, maar motorfietsen kosten de samenleving meer geld dan eender welk ander vervoersmiddel "

|(|(|(

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.002
10
Oud-turnhout
Bezoek site
Dikwijls woorden bromfietsen en scooters ook als motorfietsen opgenomen in de statistieken. Bijvoorbeeld 18 procent van de motorrijders rijden onder invloed. Dan zeggen ze er niet bij dat het merendeel over de jonge gastjes op brommers gaat. Of laatst nog in het nieuws motorrijder valt ambulance aan met een bijl. En als je erop klikt blijkt het ergens in de Filipijnen te zijn. Twee gasten met korte broek en slippers op zon 50 c brommer. Alles voor de sensatie, als het maar gelezen wordt denken ze...

• Like
Waarderingen: supervaags